Wystawcy

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.

Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. to spółka z ponad 30-letnim doświadczeniem na polskim rynku. Wspiera rozwój polskich firm finansując inwestycje i pomagając w procesach restrukturyzacyjnych. ARP S.A. odegrała kluczową rolę w wolnorynkowej transformacji polskiej gospodarki. W najbliższych latach ma ambicje zostać jednym z liderów transformacji energetycznej. Nowa strategia ARP S.A. – „Czysty przemysł” – stawia na inwestycje w morską energię wiatrową, przemysł wodorowy i technologie kosmiczne. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i unikalnym na polskim rynku kompetencjom, ARP S.A. wypracowało indywidualne podejście do oceny projektów, pozwalające dostrzec szanse biznesowe w obszarach, które inni postrzegają jako mało atrakcyjne lub zbyt ryzykowne. W ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju ARP S.A. współpracuje z kluczowymi polskimi instytucjami wspierającymi rozwój przedsiębiorstw oraz dostarcza pakiety rozwiązań w odpowiedzi na bieżące potrzeby i wyzwania biznesowe.

Bank Gospodarstwa Krajowego​

Bank Gospodarstwa Krajowego to polski bank rozwoju, jedyna taka instytucja w kraju. BGK wspiera zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczego Polski. Współpracuje z sektorem publicznym i samorządowym. Wspiera budowę mieszkań, rozwój infrastruktury i przedsiębiorczości, w tym ekspansję zagraniczną polskich firm. Finansuje inwestycje o strategicznym znaczeniu dla bezpieczeństwa kraju. Jest operatorem programów rządowych, zarządza środkami z funduszy europejskich i je dystrybuuje. Bank ma swoje przedstawicielstwa w Brukseli, Londynie, Frankfurcie nad Menem. W 2024 roku świętuje jubileusz 100-lecia swojego istnienia.

Baza Usług Rozwojowych (BUR)

Baza Usług Rozwojowych (BUR) to ogólnodostępna, bezpłatna baza zawierająca oferty usług rozwojowych świadczonych w rozmaitych formach (m.in. szkoleń, kursów zawodowych, doradztwa, studiów podyplomowych, mentoringu), dzięki którym przedsiębiorcy, ich pracownicy oraz osoby prywatne mogą rozwijać swoje kompetencje oraz realizować zamierzone cele edukacyjne i biznesowe. Codziennie możesz wybrać z oferty ok. 30 tys. usług rozwojowych!

Baza Usług Rozwojowych uruchomiona i administrowana jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) od 2015 roku. Łączy ona firmy oferujące usługi szkoleniowe, doradcze i edukacyjno-dydaktyczne z osobami, które chcą poszerzyć swoje kompetencje.

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konferencji BUR, której tematem będzie w tym roku „Całkiem nowa bajka sektora usług rozwojowych #neurodydaktyka, #wirtualnarzeczywistość, #sztucznainteligencja”. Wydarzenie skierowane jest do firm branży usług rozwojowych oraz wszystkich zainteresowanych rozwojem i nowoczesnymi metodami efektywnego uczenia się.

Podczas spotkania będziemy rozmawiać o tak fascynujących i ważnych dla branży tematach, jak neurodydaktyka i neuroróżnorodność. Przedstawimy innowacyjne technologie, które zmieniają – i będą zmieniać – oblicze sektora szkoleniowego. Pokażemy jak wykorzystać wirtualną rzeczywistość i sztuczną inteligencję w procesach edukacyjnych oraz zastanowimy się, czy te nowoczesne rozwiązania są niezbędne do osiągnięcia sukcesu w branży. Będziemy mówić o przyszłości technologii w sektorze usług rozwojowych, szukając odpowiedzi na pytanie, jak efektywnie je wykorzystać w codziennej pracy.

Konferencja BUR to najlepsze miejsce do rozmów o przyszłości usług szkoleniowo-doradczych oraz do wymiany doświadczeń w gronie najlepszych specjalistów.

Swój udział w spotkaniu potwierdzili czołowi eksperci i praktycy rynkowi, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Podczas wydarzenia będą z nami:

  • Robert Bielecki, który opowie o neuroróżnorodności na sali szkoleniowej i o optymalnych strategiach uczenia się uwzględniających możliwości kognitywne;
  • Iwona Skiba, która przedstawi narzędzia wspomagające proces uczenia się, takie jak: grywalizacja, testy psychometryczne oraz opowie o konkursie PARP Usługi rozwojowe 4.0;
  • Olga Woj powie nam o tym jak przygotować szkolenie, które zostawia mocne ślady pamięciowe i oddziałuje na wszystkie mózgi;
  • Mateusz Tokarski pokaże wirtualne środowisko uczenia się;
  • Jagna Pomorska i Damian Prokopowicz opowiedzą o tym jak wdrożono szkolenie VR w PZU S.A.;
  • Dariusz Jemielniak i Przemysław Fidzina poszukają odpowiedzi na pytanie, czy szkolenia językowe mają sens;
  • Krystyna Jarek, której tytuł prezentacji brzmi „AI i Prompt Engineering na prosto”;
  • Andrzej Horoch przybliży rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję i wirtualną rzeczywistość w usługach rozwojowych.

Gościem specjalnym tegorocznej Konferencji będzie popularyzator nauki dr Tomasz Rożek, który swoimi historiami na pewno zainspiruje wszystkich uczestników.

Serdecznie zapraszamy do udziału i skorzystania z okazji do poszerzenia wiedzy. Do zobaczenia 16 października! Zaczynamy już o godz. 9:30. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Szczegółowy program konferencji oraz formularz zapisu, dostępne są na stronie wydarzenia.

Więcej o konferencji dowiesz się z wywiadu z Aleksandrą Berg-Koza, zastępczynią dyrektorki Departamentu Usług Rozwojowych w PARP. Zapraszamy do lektury.

Wykorzystaj dofinansowanie i podnieś swoje kompetencje! Dowiedz się więcej na stronach internetowych:

Biuro Informacji i Analiz Naukowych BIAN

Jesteśmy zespołem doświadczonych badaczy i analityków zapewniającym wysokiej jakości usługi z zakresu doradztwa oraz finansowania działalności badawczo-rozwojowej.

Pomagamy przedsiębiorcom, inwestorom oraz agencjom marketingowym zbudować solidne podstawy naukowe, ułatwiające wdrożenie nowych produktów na rynek. Prowadzimy analizy i badania istniejących produktów, dzięki którym nasi klienci podejmują świadome decyzje dotyczące przyszłości swojego biznesu.

Specjalizujemy się w jakościowym researchu, analizie danych oraz prowadzeniu badań jakościowych dla różnych branż. Wyróżnia nas wiedza z zakresu towaroznawstwa oraz analiz sensorycznych, dająca naszym klientom kompletny obraz badanych produktów.

Najnowszy pakiet usług obejmuje szkolenia i doradztwo dla opiekunów osób starszych. Oferujemy rozwój kompetencji opiekunów nieformalnych osób niesamodzielnych.

W zakresie naszych usług znajdują się:

  • Market Insight,
  • Research i analiza danych,
  • Identyfikacja nisz rynkowych,
  • Badania jakościowe,
  • Transfer innowacji,
  • Dofinansowanie i doradztwo w zakresie B+R,
  • Design Thinking,
  • Sesje „Living lab”,
  • Analiza potencjału innowacyjności organizacji,
  • Szkolenia i doradztwo dla biznesu,
  • Szkolenia i doradztwo dla opiekunów osób starszych.

Business Intelligence

Marka Business Intelligence jest edukatorem i mentorem polskich przedsiębiorców. Naszą misją jest dzielenie się wiedzą z tymi, którzy jej potrzebują. Od ponad 18 lat prowadzimy działania edukacyjne, szkoleniowe, mentoringowe oraz PR-owe. Działamy zgodnie z zasadą “stój na 4 nogach”.

Portal biznesowy Business Intelligence 🖋 www.business-intelligence.com.pl to najszybciej rozwijający się portal biznesowy w Polsce. Wiemy, jak dobrze pisać w sieci. Portal skierowany jest do przedsiębiorców, pracowników banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, pracowników korporacji oraz każdej osoby ceniącej sobie rzetelne i sprawdzone źródło wiedzy. Znajdziesz w nim najnowsze informacje m.in. z dziedziny prawa, finansów, ubezpieczeń i nieruchomości. To potężna dawka praktycznej wiedzy o biznesie w nowoczesnym wydaniu.

Business Intelligence Academy 💻  Akademia Nowoczesnego Biznesu submarka szkoleniowa, posiadająca Znak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych MSUES 2.0. Dostawca usług szkoleniowych w BUR. W BIA odkryjesz kompetencje cyfrowe. Zwiększysz swoją pewność siebie podczas wystąpień publicznych. Poznasz autorską metodologię rozwoju biznesu Growing Tree. Nauczysz się, jak zarządzać kryzysem i zadbasz o well-being, czyli swój dobrostan: www.bia-edu.pl 

Business Intelligence PR 🎥  Budowanie marki dzięki mediom jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wyróżnienie się na tle innych ekspertów. Pisanie artykułów eksperckich, pojawianie się w radio, TV, podcastach to przykłady na efektywny marketing oraz ciekawą formę promocji swoich produktów czy usług. Tylko silna, rozpoznawalna marka przetrwa. Każdego dnia pozycjonujemy strony, które w bardzo krótkim czasie pojawiają się w TOP3 wyników wyszukiwania Google. Tak było również z naszym portalem. 87 pozycja na start. Dziś TOP5. Wybieraj mądrze, nie tanio. Cała 1. strona SERP może być Twoja!

Business Intelligence #podcast 🎙 Poruszamy następujące tematy: budowanie marki, rozwój biznesu, zwiększanie sprzedaży, odporność psychiczna, sposoby na budowanie wiary w siebie, ubezpieczenia, nieruchomości, wywiady ze znanymi i cenionymi ekspertami, bieżące tematy biznesowe, księgowość, finanse i wiele innych. To cenne wskazówki dla Ciebie. W każdym odcinku znajdziesz porady od praktyków, którzy wiedzą, jak skalować biznes.  Business Experts View to cykl wywiadów z ekspertami z różnych branż w ramach Business Intelligence #podcast 

Podczas rozmów Red. Elżbieta Jachymczak pyta swoich rozmówców o to, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes.

Centrum Business in Małopolska

Centrum Business in Małopolska to klucz do sukcesu na dynamicznym rynku polskim i zagranicznym. Oferuje szeroki wachlarz nieodpłatnych usług, które pomagają rozwijać działalność małopolskim firmom, wejść na nowe rynki i umocnić ich pozycję na arenie międzynarodowej.

Centrum Business in Małopolska to partnerstwo trzech instytucji regionalnych jakimi są: Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego, Krakowski Park Technologiczny oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. W ramach partnerstwa realizowany jest projekt „Business in Małopolska. Together for Future”, którego celem jest: koordynacja procesu umiędzynarodowienia małopolskiej gospodarki oraz wsparcia procesu inwestycyjnego w regionie – zapewnienie spójnego przekazu oferty gospodarczej Małopolski, zintegrowanie instytucji i organizacji oferujących wsparcie dla MŚP w skali całego regionu oraz tworzenie spójnych programów i działań informacyjnych wspierających przedsiębiorstwa. Okres realizacji projektu: 01.06.2024-30.06.2029.

Głównym zadaniem Centrum Business in Małopolska jest obszar informacji – Centrum jest platformą, która łączy inwestorów i eksporterów z różnymi podmiotami wspierającymi biznes. Oferuje dostęp do aktualnych informacji o regionie, m.in. w zakresie: dostępnych terenów inwestycyjnych, warunków prowadzenia działalności gospodarczej, kosztów pracy, możliwości pozyskania pracowników oraz potencjalnych źródeł dofinansowania działalności gospodarczej. Zapewnia także szeroki zakres usług wspierających eksport, obejmujący zarówno aspekty strategiczne, jak i praktyczne. Organizuje liczne wydarzenia, takie jak konferencje, szkolenia i spotkania B2B, które umożliwiają bezpośredni kontakt z potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz zdobycie praktycznej wiedzy na temat prowadzenia działalności na rynkach zagranicznych. Przedsiębiorcy znajdą tu kompleksowe informacje o rynkach zagranicznych, m.in. o kulturze biznesowej, barierach wejścia czy potencjale danego obszaru.

Centrum Business in Małopolska aktywnie buduje pozytywny wizerunek regionu jako atrakcyjnej lokalizacji dla inwestycji. Poprzez promocję potencjału inwestycyjnego Małopolski oraz wsparcie małopolskich przedsiębiorstw w ekspansji na rynki zagraniczne, Centrum przyczynia się do umacniania międzynarodowej marki gospodarczej regionu.

Fablab Małopolska

Fablab Małopolska jest największym projektem Fundacji Inteligentna Małopolska, której celem jest wspieranie rozwoju nauki, edukacji, oświaty i wychowania, zwłaszcza w zakresie edukacji technicznej, oraz wspieranie rozwoju regionalnego szczególnie w obszarze innowacji.

W ogólnodostępne przestrzenie Fablab Małopolska wyposażone są w tradycyjne i nowoczesne urządzenia, umożliwiające prototypowanie, majsterkowanie i naukę. Profesjonalny, interdyscyplinarny zespół wspiera użytkowników w tych procesach.

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego (FIRR)

Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego jest organizacją pożytku publicznego, działającą od 2003 r., z siedzibą w Krakowie i oddziałami w Warszawie, w Łodzi oraz we Wrocławiu.

Misją Fundacji jest zapewnienie równych szans osobom z niepełnosprawnościami w Polsce i ich pełnego włączenia w każdej dziedzinie życia, aby mogli prowadzić samodzielne i niezależne życie. FIRR Prowadzi działania skierowane zarówno bezpośrednio do samych osób ze szczególnymi potrzebami, w tym głównie z niepełnosprawnościami, jak i do szeroko rozumianego otoczenia. Współpracuje z administracją publiczną, samorządami, uczelniami, podmiotami gospodarczymi i innymi organizacjami pozarządowymi.  

FIRR jest m.in. inicjatorem licznych działań na rzecz dostępności otoczenia, pełni rolę partnera w projektach, którym celem jest podniesienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej. Fundacja uczestniczy wielu ciałach doradczo-konsultacyjnych na poziomie krajowym i regionalnym (np. w Radzie Dostępności, Krajowej Radzie Konsultacyjnej ds. osób z niepełnosprawnościami, miejskich komisjach dialogu obywatelskiego, itd.).  FIRR zajmuje się również promowaniem idei dostępności dla osób z szczególnymi potrzebami, organizując liczne szkolenia, przeprowadzając audyty i konsultując rozwiązania.

Z roku na rok FIRR rozszerza swoją działalność, poszukując innowacyjnych rozwiązań. Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego to profesjonalna organizacja pozarządowa, której cele są jasno wytyczone i podporządkowane misji.

K&K Consulting

K&K Consulting to nowoczesna, dynamiczna, bazującą na wiedzy firm doradcza. K&K Consulting powstała w 2004 roku i od początku działalności jest otwarta na nowe rozwiązania i technologie. Na doświadczenie K&K Consulting składa się ponad 250 000 zrealizowanych godzin doradczych (w tym 45 000 zrealizowanych godzin doradczych w ostatnich 3 latach) i ponad 5 500 wykonanych zleceń. Wiedza i doświadczenie wyniesione z olbrzymiej ilości zrealizowanych projektów doradczych to wymierna korzyść dla klientów K&K Consulting. Firma dostarczała swoją wiedzę zarówno dla dużych, średnich, małych jak i mikrofirm, urzędów czy organizacji non-profit.

Od początkowych lat działalności bardzo istotnym elementem oferty było pozyskiwanie dotacji europejskich. K&K Consulting obecnie to usługi każdorazowo dopasowane do potrzeb klienta (szyte na miarę). Doświadczenie firmy, dobra organizacja procesów wewnętrznych oraz wysokie standardy pracy pozwalają dostarczać klientowi, w sposób powtarzalny, usługi wysokiej jakości. Potencjał K&K Consulting tworzy synergia ludzi, ich doświadczeń, wykształcenia i umiejętności.

Oferta firmy to m.in.:

  • Opracowanie narzędzi do kontroli rentowności i płynności firmy oraz/i jej grup przychodowych
  • Pogłębiona dedykowana analiza kosztów, przychodów, płynności
  • Optymalizacja procesowa głównie poprzez tworzenie narzędzi do zarządzania procesowego/projektowego
  • Wartościowanie stanowisk pracy pozwalające ustalić obiektywną siatkę wynagrodzeń z uwzględnieniem specyfiki firmy jak i otoczenia rynkowego i w efekcie wpłynąć na obniżenie rotacji
  • Opracowanie konstrukcji i zasad premiowych/motywacyjnych wraz z przekazaniem narzędzi do bieżącego ich wyliczania
  • Okresowa ocena pracownicza (poza samą wieloczynnikową oceną pozwala identyfikować obszary wymagające wsparcia, czy mocne strony zarówno pracowników jak całych zespołów)
  • Analiza przedwdrożeniowa w zakresie transformacji cyfrowej identyfikująca jakie procesy i jak można usprawnić poprzez zastosowanie narzędzia informatycznego
  • Pozyskiwanie dotacji inwestycyjnych oraz w obszarach szkoleniowo-doradczych
  • Zarządzanie projektami objętymi dofinansowaniem
  • Szkolenia z tematyk wskazanych wyżej i pokrewnych

Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości

Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości (MCP) jest jednostką organizacyjną Samorządu Województwa Małopolskiego powstałą w 2007 r. Od początku swego istnienia jest zaangażowane we wdrażanie funduszy strukturalnych w Małopolsce. Najpierw wdrażając Małopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013 w zakresie II Osi priorytetowej Gospodarka regionalnej szansy, a następnie, jako Instytucja Pośrednicząca, Regionalny Program Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Obecnie, MCP pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej w regionalnym programie Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Dzięki środkom z tego programu wspiera region w obszarze przedsiębiorczości, polityki społecznej i edukacji.

W MCP działa także Zespół Ekodoradców, który oferuje firmom wsparcie w obszarze ochrony środowiska. Udziela niezbędnych informacji przedsiębiorcom, współpracuje z różnymi podmiotami działającymi na rzecz ochrony środowiska oraz promuje dobre praktyki dotyczące działań prośrodowiskowych.

Małopolski Regionalny Fundusz Poręczeniowy

MAŁOPOLSKI GWARANT

Fundusz zaprasza do współpracy mikro, małych i średnich przedsiębiorców z województwa małopolskiego. Poręczenia to forma bezgotówkowej gwarancji, którą można zabezpieczyć kontrakt np. zamiast gotówki. MRFP jest na liście podmiotów akredytowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przemysłu, które mogą takich poręczeń udzielać. Dzięki poręczeniom MRFP, firma nie musi zamrażać gotówki. Przedsiębiorstwo może przeznaczać swoje zasoby finansowe w inwestycje i rozwój, korzystając jednocześnie z bezgotówkowych poręczeń. Procedura i wymagane dokumenty są dostępne na stronie internetowej. MRFP zapewnia wsparcie na każdym etapie aplikacji.

Fundusz powstał w 2010 roku z inicjatywy Województwa Małopolskiego, Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. oraz Banku Gospodarstwa Krajowego w Warszawie. Największy fundusz poręczeń kredytowych w Małopolsce, który ofertą obejmuje obszar całego województwa. Ułatwia dostęp do źródeł zewnętrznego finansowania, do kredytów i pożyczek oferowanych przez banki oraz inne instytucje finansowe. Poręczenia udzielane są w oparciu o przepisy art 97 Ustawy PZP, jako jeden z podmiotów uprawnionych do udzielania poręczeń zapłaty wadium i poręczeń należytego wykonania umowy i rękojmi za wady, o których mowa w przepisie art 6 b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r., poz. 2080  ze zmianami).

Udzielamy poręczeń z zachowaniem warunków wykluczających zaistnienie pomocy publicznej, w szczególności warunków o których mowa w Obwieszczeniu Komisji w sprawie zastosowania art 87 i 88Traktatu WE do pomocy państwa w formie gwarancji (2008 /C 155 02). Spełniamy zapisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Prezentacja: pobierz

Midero S.A.

Midero S.A. zapewnia wszechstronne wsparcie biznesowe, łącząc w sobie agencję marketingową, software house oraz doradztwo biznesowe. To firma specjalizująca się w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw, oferująca nowoczesne rozwiązania dostosowane do potrzeb różnych sektorów biznesowych.

Firma wyróżnia się swoją ofertą szkoleń i konsultacji z zakresu wdrażania sztucznej inteligencji w procesy biznesowe. Midero pomaga przedsiębiorstwom odkryć potencjał AI i wykorzystać inteligentne rozwiązania do optymalizacji działań biznesowych.

Szkolenia z AI
Oferujemy specjalistyczne szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji, dostosowane do potrzeb różnych sektorów biznesowych. Nasze kursy obejmują praktyczne zastosowania AI w marketingu, e-commerce, zarządzaniu, sprzedaży i obsłudze klienta. Uczestnicy zdobywają umiejętności niezbędne do efektywnego wykorzystania AI w codziennej pracy, co przekłada się na zwiększenie innowacyjności i wydajności firm.

Dedykowane systemy informatyczne
Naszą specjalizacją są sklepy internetowe rozwijane zgodnie z indywidualnymi wytycznymi klienta, poszerzane o dodatkowe funkcjonalności, takie jak konfiguratory 3D produktów. Te narzędzia pozwalają klientom wizualizować i dostosowywać produkty, co skraca czas obsługi i zwiększa efektywność działów odpowiedzialnych za realizację zamówień.

Marketing internetowy i analityka
Wykorzystujemy najnowocześniejsze narzędzia do marketingu i analityki, aby prowadzić skuteczne kampanie i dostosowywać strategię w celu osiągnięcia celów biznesowych klienta. Nasze działania zwiększają widoczność firm w wynikach wyszukiwania, przyczyniając się do wzrostu ruchu na stronach internetowych i zwiększenia konwersji.

Transformacja cyfrowa
Midero oferuje kompleksowe wsparcie w procesie transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Pomagamy firmom w identyfikacji obszarów wymagających cyfryzacji, opracowaniu strategii wdrożenia nowych technologii oraz w implementacji rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, big data i internecie rzeczy. Nasze podejście gwarantuje płynne przejście do cyfrowego modelu biznesowego, zwiększając konkurencyjność i efektywność operacyjną.

Centrum Badawczo-Rozwojowe
Midero posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego nadany przez Ministra Rozwoju i Technologii, co potwierdza zaangażowanie w prowadzenie badań i prac rozwojowych dla sektora informatyczno-inżynierskiego. Dzięki temu statusowi, klienci Midero mogą skorzystać z ulgi badawczo-rozwojowej (B+R), co pozwala na dodatkowe odliczenia podatkowe i generowanie oszczędności na dalszy rozwój i inwestycje.

Dofinansowania dla firm
Midero posiada akredytację Bazy Usług Rozwojowych PARP, co umożliwia klientom skorzystanie z dofinansowania ze środków UE dla realizowanych usług. Firma aktywnie wspiera klientów w pozyskiwaniu środków unijnych na transformację cyfrową, informując o możliwościach takich programów jak KFS, Małopolskie bony rozwojowe Nowa Perspektywa, czy Akademia HR.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) jest agencją rządową łączącą świat nauki i biznesu. Tworzy odpowiednie warunki do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. Poprzez współfinansowanie procesów B+R wspiera rodzimych przedsiębiorców, istotnie zmniejszając ich ryzyko biznesowe towarzyszące wdrażaniu przełomowych projektów badawczych. Misją NCBR jest realizacja zadań służących społecznemu i gospodarczemu rozwojowi Polski oraz rozwiązywanie konkretnych cywilizacyjnych problemów jej mieszkańców. NCBR realizuje szereg programów krajowych i międzynarodowych, a także projekty związane z bezpieczeństwem i obronnością państwa. NCBR pełni także rolę Instytucji Pośredniczącej w programach operacyjnych Unii Europejskiej: Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki oraz Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Never Average

Centrum Edukacji Never Average to więcej niż firma – to partner, który prowadzi klientów indywidualnych i przedsiębiorstwa ku dynamicznemu rozwojowi, wyznaczając nowe standardy w organizacji szkoleń, strategii rozwojowych oraz doradztwie. Od momentu założenia w 2018 roku, nasza misja jest niezmienna i klarowna – ROZWÓJ na najwyższym poziomie. W czasach pełnych wyzwań i zagrożeń dla zdrowia, zarówno fizycznego, jak i psychicznego, pomagamy naszym klientom nie tylko przetrwać, ale kwitnąć. Naszym celem jest edukowanie społeczeństwa w zakresie radzenia sobie z presją i czynnikami, które mogą obniżyć wydajność, osłabić samopoczucie, a w efekcie prowadzić do stagnacji.

Nasze innowacyjne szkolenia biznesowe są stworzone z myślą o tych, którzy dążą do czegoś więcej – o ambitnych jednostkach, które pragną wyprzedzać konkurencję. Skupiamy się na właścicielach małych i średnich firm, wierząc, że to właśnie oni są sercem polskiej gospodarki. Dzięki nam, nie tylko zdobędziesz kluczowe kompetencje, ale i wyeliminujesz formalności, które mogą stanowić przeszkodę w rozwoju – od spraw prawnych, przez logistykę, po wsparcie w uzyskaniu dofinansowań i zwrotów z funduszy unijnych.

Nie ma czasu na stagnację. Świat nie zwalnia, a ci, którzy nie nadążają, zostają w tyle. Nasze szkolenia są odpowiedzią na potrzebę ciągłej optymalizacji i dostosowania się do nowych realiów. Wykorzystaj ten moment, by rozwinąć swój potencjał, wzmocnić pozycję swojego przedsiębiorstwa i osiągnąć to, co wydawało się nieosiągalne – wszystko to z pomocą ekspertów i wyspecjalizowanej kadry Centrum Edukacji Never Average. Gwarantujemy nie tylko pełne wsparcie, ale i niezachwiany profesjonalizm, który sprawia, że każda współpraca z nami to krok milowy na drodze do sukcesu. Z nami nie ma miejsca na przeciętność – tu liczy się doskonałość.

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stoi na straży praw polskiego sektora MŚP, w szczególności poszanowania zasady wolności działalności gospodarczej, pogłębiania zaufania przedsiębiorców do władzy publicznej, bezstronności i równego traktowania, zrównoważonego rozwoju oraz zasady uczciwej konkurencji i poszanowania dobrych obyczajów oraz słusznych interesów przedsiębiorców.

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców zajmuje się:

  • opiniowaniem projektów aktów prawnych dotyczących interesów przedsiębiorców oraz zasad podejmowania, wykonywania lub zakończenia działalności gospodarczej na terytorium Polski;
  • współpracą z organizacjami pozarządowymi, społecznymi i zawodowymi, do których celów statutowych należy ochrona praw przedsiębiorców;
  • współdziałaniem ze stowarzyszeniami, ruchami obywatelskimi, innymi dobrowolnymi zrzeszeniami i fundacjami oraz z zagranicznymi i międzynarodowymi organami i organizacjami działającymi na rzecz ochrony praw przedsiębiorców oraz poszanowania zasady wolności działalności gospodarczej i równego traktowania;
  • inicjowaniem i organizowaniem działalności edukacyjnej i informacyjnej w zakresie związanym z wykonywaniem działalności gospodarczej na terytorium Polski, w szczególności w dziedzinie przedsiębiorczości oraz prawa gospodarczego.

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców ma kompetencje do działania tylko w sprawach pomiędzy przedsiębiorcą, a urzędem, samorządem bądź instytucją państwową. Nie ma uprawnień do działania w sporach pomiędzy przedsiębiorcami.

Kompetencje Rzecznika o charakterze interwencyjnym umożliwiają Rzecznikowi:

  • żądania od organów władzy publicznej złożenia wyjaśnień, udzielenia informacji lub udostępnienia akt i dokumentów w sprawach konkretnych przedsiębiorców;
  • wsparcie przedsiębiorców na etapie postępowań administracyjnych, a w razie potrzeby także wniesienia skargi do sądu administracyjnego;
  • występowania do odpowiednich urzędów z wnioskami o wydanie objaśnień prawnych szczególnie skomplikowanych przepisów dotyczących działalności gospodarczej;
  • w przypadku dostrzeżenia rozbieżności w stosowaniu prawa przez sądy, możliwość zwrócenia się o rozstrzygnięcie problemu do Naczelnego Sądu Administracyjnego czy Sądu Najwyższego.

Polska Izba Rzeczników Patentowych

Polska Izba Rzeczników Patentowych (PIRP) to samorząd zawodowy skupiający rzeczników patentowych i aplikantów rzecznikowskich w Polsce. Rzecznik patentowy jest przedstawicielem zawodu zaufania publicznego, wyspecjalizowanym w zakresie ochrony praw własności intelektualnej. Zadaniem rzecznika patentowego jest wspieranie przedsiębiorców w sprawach dotyczących wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, praw autorskich oraz czynów nieuczciwej konkurencji.

Wsparcie to realizowane jest poprzez bezpośrednie doradztwo prawne na rzecz przedsiębiorcy oraz zastępstwo procesowe w sprawach toczących się przed polskimi sądami powszechnymi, Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej, polskimi sądami administracyjnymi, organami celnymi, a także przed innymi przedsiębiorcami.

Co więcej, polski rzecznik patentowy ma także uprawnienia do występowania przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej EUIPO we wszystkich sprawach jako zawodowy pełnomocnik. Warto także nadmienić, iż szereg polskich rzeczników patentowych posiada także uprawnienia Europejskiego Rzecznika Patentowego, dzięki czemu mogą reprezentować swoich klientów przed Europejskim Urzędem Patentowym i doradzać im w zakresie patentów europejskich.

Jak pomaga rzecznik patentowy?

  • wykonuje badania produktu oraz oznaczeń, a także doradza, jak można je chronić, aby prześcignąć konkurencję;
  • doradza także jak działać, aby uchronić się przed ewentualnymi zarzutami naruszenia cudzych praw;
  • przygotowuje wszelką niezbędną dokumentację (tj. umowy, oświadczenia, klauzule poufności), która zabezpieczają innowacje przed nieuczciwymi praktykami.
  • dokonuje zgłoszeń praw własności przemysłowej, w szczególności znaków towarowych oraz wzorów przemysłowych (dzięki wiedzy i doświadczeniu, rzecznik patentowy pomaga przygotować zgłoszenia, tak aby zapewnić maksimum korzyści płynących z ochrony);
  • jako jedyny zawód zaufania publicznego, rzecznik patentowy reprezentuje przed Urzędem Patentowym RP w sprawie zgłoszeń do ochrony wynalazków, produktów leczniczych, produktów ochrony roślin, wzorów użytkowych oraz topografii układów scalonych;
  • posiada uprawnienia do zastępowania reprezentowanych klientów we wszelkich postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz celnych, związanych z prawami własności intelektualnej;
  • pomaga także we wszelkich sprawach toczących się przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej EUIPO, dotyczących unijnych znaków towarowych oraz wspólnotowych wzorów przemysłowych;
  • dzięki kontaktom, współpracy międzynarodowej oraz znajomościom języków obcych, rzecznik patentowy może udzielić wsparcia ws. praw własności intelektualnej w każdym innym państwie świata.

W Okręgu Małopolskim PIRP działa ok. 100 rzeczników patentowych. Informacje kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Izby:

Sieć Enterprise Europe Network

Sieć Enterprise Europe Network  jest skierowana dla przedsiębiorców chcących przeprowadzić swoją firmę przez trudny proces pozyskiwania lub zbywania nowoczesnych technologii

Jeśli chcesz aby twoja firma pokazywała się na międzynarodowych targach, podpisywała zagraniczne kontrakty, uczestniczyła w międzynarodowych projektach, kupowała lub sprzedawała technologie na całym świecie – skorzystaj z naszej oferty

Nasz ośrodek EEN znajduje się przy Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska.

Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich (PIFE)

  • ustalimy, czy Twój pomysł ma szansę na wsparcie z Funduszy Europejskich
  • wskażemy dostępne opcje pomocy
  • poinformujemy do kogo należy się zgłosić
  • wyjaśnimy warunki i kryteria otrzymania wsparcia
  • przedstawimy Ci proces ubiegania się o środki
  • podpowiemy jak krok po kroku przygotować dobry projekt

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie to nowoczesna uczelnia z tradycjami sięgającymi 1925 roku. Prowadząc liczne badania naukowe oraz kształcąc obecnie tysiące studentów, Uniwersytet należy do największych ośrodków naukowo-badawczych o profilu ekonomicznym w Polsce. 

Uniwersytet współpracuje z ponad 200 uczelniami z całego świata, dzięki czemu studenci mogą wybierać spośród licznych programów wymian, staży i praktyk zagranicznych oraz zdobywać podwójne dyplomy. Wizytówką Uczelni jest szeroka oferta kierunków, która wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniom rynku pracy.

Na UEK-u prowadzone jest kształcenie w formie stacjonarnej i niestacjonarnej. W bogatej ofercie znajdują się nie tylko studia w języku polskim, ale także programy kształcenia w języku angielskim na wszystkich stopniach studiów i w różnorodnej formule. Aktualnie UEK oferuje studia stacjonarne, niestacjonarna I i II stopnia oraz jednolite studia magisterskie, studia podyplomowe oraz prestiżowe studia MBA.

Uczelnia, nieprzerwanie od stu lat, wiernie realizuje misję wskazaną przez swoich założycieli: Rerum cognoscere causas et valorem (Poznawać przyczyny i wartości rzeczy), kształcąc serca i umysły kolejnych pokoleń znakomitych specjalistów.

Utilitia sp. z o.o.

Spółka Utilitia powstała w grudniu 2008 roku. Zyski z jej działania są przeznaczane propagowanie zasad dostępności, uniwersalnego projektowania i równego dostępu dla wszystkich, w szczególności dla osób z różnego typu niepełnosprawnościami. Na przestrzeni ponad 15 lat działalności Utilitia zdobyła ogromne doświadczenie – zarówno praktyczne, jak i merytoryczne – w dziedzinie szeroko rozumianej dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej.

Od roku 2022 Utilitia jest Instytucją certyfikującą dostępność, autoryzowaną przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej.

Utilitia jest twórcą pierwszego w Polsce narzędzia do automatycznej analizy dostępności cyfrowej stron internetowych validator.utilitia.pl, a także m.in. Generatora Deklaracji Dostępności.

Na przestrzeni ponad 15 lat Utiltia przeprowadziła tysiące audytów dostępności cyfrowej m.in. stron internetowych, aplikacji mobilnych oraz Systemów Zarządzania Treścią, dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej,  zaadaptowała setki publikacji i dokumentów elektronicznych w różnych formatach do dostępnej formy, przeprowadziła tysiące godzin szkoleń i konsultacji.  

VSS sp. z o.o.

Firma VSS to specjalista w dziedzinie pozyskiwania dotacji z Unii Europejskiej, która z zaangażowaniem wspiera przedsiębiorców na każdym etapie tego procesu. Naszym głównym celem jest dostarczanie kompleksowej pomocy, która przekłada się na sukces naszych klientów. Nasz zespół składający się z doświadczonych ekspertów oferuje wsparcie w opracowywaniu profesjonalnych wniosków o dotacje, które spełniają wszystkie wymagane kryteria. Dzięki temu, naszym klientom możemy zapewnić maksymalizację szans na uzyskanie wsparcia finansowego.

Dodatkowo, nasza firma oferuje doradztwo w zakresie dostosowania projektów do priorytetów unijnych. Dzięki temu, nasze wnioski są zawsze dostosowane do aktualnych potrzeb i wymagań, co zwiększa ich atrakcyjność dla komisji oceniających. W ramach naszych usług, udzielamy wsparcia w opracowywaniu budżetów, planów finansowych i innych niezbędnych dokumentów. Dzięki temu, nasi klienci mogą mieć pewność, że ich projekty są rzetelnie przygotowane i gotowe do oceny. Nasza firma nie kończy swojej działalności na etapie pozyskiwania dotacji. Oferujemy także wsparcie w procesie raportowania postępów realizacji oraz rozliczenia projektu. Dzięki temu, zapewniamy naszym klientom zgodność z wymaganiami unijnymi oraz optymalne wykorzystanie przyznanych środków.

Wszystkie te działania podejmujemy z pasją i zaangażowaniem, mając na uwadze najlepsze interesy naszych klientów. Dzięki nam, pozyskiwanie dotacji staje się sprawą prostą i skuteczną.

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Województwa Małopolskiego

To instytucja wspierająca Małopolan w rozwoju zawodowym oraz pracodawców w utrzymaniu pracowników posiadających kompetencje odpowiadające aktualnym potrzebom. To także instytucja zajmująca się badaniami i analizą rynku pracy. Naszą misją jest: kompetentny, wykwalifikowany i pracujący mieszkaniec Małopolski. Koordynujemy wdrażanie programów z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS i EFS+) w tym Funduszy Europejskich dla Małopolski na lata 2021-2027. Koordynujemy także dystrybucję Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) dla małopolskich pracodawców. Pomagamy przedsiębiorcom w uzyskaniu środków m.in. na szkolenia, studia podyplomowe dla nich samych i ich pracowników poprzez pomoc w przygotowaniu wniosków składanych do powiatowych urzędów pracy. W ramach KFS w latach 2014-2022 skorzystało z dofinansowania ponad 56 097 osób, w tym 11 174 pracodawców.

Inicjujemy działania dla przedsiębiorców, realizując projekty takie jak np. „Pracownicy – najlepsza inwestycja dla firmy” mające na celu wsparcie pracodawców w opracowaniu i wdrażaniu rozwiązań z zakresu zarządzania pracownikami, w tym zarządzania wiekiem.

Prowadzimy Centrum Zapewniania Jakości Kształcenia, w którym dbamy o wysoką jakość szkoleń i doradztwa w Małopolsce. Centrum funkcjonuje w oparciu o Małopolskie Standardy Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) dla usług szkoleniowych oraz doradczych. MSUES to marka doceniana przez instytucje szkoleniowo-doradcze za transparentność procesu certyfikacji oraz możliwość wsparcia we wdrożeniu tj. konsultacje z pracownikami Centrum. Znak jakości MSUES jest potwierdzeniem, że szkolenia i doradztwo realizowane przez firmę są na odpowiednim poziomie, a firma jest dobrze zarządzana.

Prowadzimy Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Krakowie, Tarnowie, Nowym Sączu i Oświęcimiu, w których doradcy zawodowi służą wsparciem w podejmowaniu decyzji zawodowych. To tutaj każda osoba bezpłatnie zaplanuje swoją przyszłość zawodową, rozpozna swoje predyspozycje zawodowe, a także profesjonalnie przygotuje się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest państwową jednostką organizacyjną, która posiada osobowość prawną. Zajmuje się gromadzeniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne obywateli
oraz wypłatą świadczeń w wysokości i na zasadach ustalonych w przepisach powszechnie obowiązujących.

Obecnie Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje około 26 mln klientów. Współpracuje z wieloma instytucjami w kraju i zagranicą. Pod względem zakresu działalności oraz społecznego znaczenia realizowanych zadań jest jedną z ważniejszych instytucji publicznych w Polsce oraz jedną
z najnowocześniejszych tego typu instytucji na świecie.

ZUS jako jedna z nielicznych organizacji łączy dwie zasadnicze dla kraju funkcje: instytucji zabezpieczenia społecznego, która realizuje zadania związane z powszechnym ubezpieczeniem społecznym i instytucji finansowej, która zarządza Funduszem Ubezpieczeń Społecznych, Funduszem Rezerwy Demograficznej i Funduszem Emerytur Pomostowych.

Najważniejsze zadania, jakie ZUS wykonuje wobec płatników składek to:

  • stwierdzanie i ustalanie obowiązku ubezpieczeń społecznych;
  • naliczanie i pobieranie składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;
  • prowadzenie rozliczeń z płatnikami składek z tytułu należnych składek i wypłacanych przez nich świadczeń podlegających finansowaniu z funduszy ubezpieczeń społecznych lub innych źródeł;
  • prowadzenie indywidualnych kont ubezpieczonych i kont płatników składek;
  • dochodzenie i umarzanie należności z tytułu zaległości lub nienależnie pobranych świadczeń;
  • kontrola wykonywania przez płatników składek i przez ubezpieczonych obowiązków
    w zakresie ubezpieczeń społecznych;
  • dofinansowania działań płatników składek skierowanych na poprawę bezpieczeństwa
    i warunków pracy.
Skip to content